כיצד לייעל את הצ'ק אאוט באתר הקמעונאות שלכם?

סליקה באינטרנט

אתרי קמעונאות רבים משקיעים משאבים ביצירת ממשק ידידותי למשתמש לכל אורך חווית הרכישה, באמצעות עיצובים וכלים שונים שמייעלים את התהליך ומניעים לפעולה – אך לא פעם נופלים דווקא בשלב הקריטי ביותר: עמוד הצ'ק אאוט. מלאכת הקניה טרם הושלמה והלקוח נמצא צעד אחד לפני היציאה מהדלת – האם תתנו לו לצאת בחיוך ועם שקית שופינג עמוסה, או כעוס, מיואש ואולי אף בידיים ריקות, עקב תהליך שכשל?

 

לעמוד הצ'ק אאוט הסופי מוגדרת מטרה בלעדית – לגרום לגולש לבצע את הקנייה המתוכננת. הוא לא צריך להיות מעוצב לעילא או להציע תוכן ייחודי אלא פשוט "לסגור עסקה" באופן נגיש ופשוט, והכי חשוב – בצורה שתשדר אמינות. איגדנו עבורכם מספר עקרונות חשובים לייעול הצ'ק אאוט, לשפר את יחס ההמרה ולהגדיל את המכירות באתר הקמעונאות שלכם.

1. צרו אפשרות לשנות את הרכישה – גם בשלב הצ'ק אאוט

ההזמנה מונחת בפני הלקוח, רגע לפני התשלום – לפתע הוא מגלה שהחולצה שהכניס לעגלת הקניות לא במידה הנכונה או בצבע שרצה – אבל אם יחזור אחורה, יגלה שכל הפרטים שמילא נמחקו. העניקו ללקוח את האופציה לבצע שינויים בשלב הצ'ק אאוט, בכך תוסיפו לתחושת הקרדביליות של האתר תוך הימנעות מעוגמת נפש ללקוח, קטנה ככל שתהיה.

2. שימרו על המומנטום – וותרו על הרשמה לאתר

כל בעל עסק היה רוצה לרתום ולצרף את הלקוחות החדשים שלו לרשימותיו, אך כמו הרבה דברים בחיים – זה עניין של טיימינג. גולשים רבים מגלים התנגדות כאשר ב"רגע האמת" הם נדרשים להירשם לאתר, מבחינתם זה סיבוך או מכשול ורבים מעדיפים לנטוש את תהליך הרכישה מאשר שיכריחו אותם להירשם. אפשר להציע הרשמה לאתר בתום התהליך, מבלי להפריע בשלב הקריטי של הרכישה.

3. לקצר, לקצר, לקצר – עמוד צ'ק אאוט אחד, מינימום שדות

על טופס הרכישה להיות מינימליסטי ופשוט, זכרו זאת. גם אם חשוב לכם לאסוף מידע על הלקוח, אל תעשו זאת על חשבון תהליך הרכישה שלהם – אחרת הם יוותרו ואתם תאבדו אותם כלקוחות. וותרו על אינפורמציה מיותרת ושדות לא הכרחיים, לכו על טופס נקי, פשוט ובלי תוספות מייגעות; צרו שדות למילוי עם הפרטים האישיים הבסיסיים ביותר.

4. ובאותו נושא – צרו Single-Page Checkout

לקוחות מעדיפים לבצע את תהליך הרכישה כשהם רואים את האור בקצה המנהרה – כלומר בעמוד אחד, מהתחלה עד הסוף. כך תהליך הרכישה נראה קצר יותר עבור הלקוח, דעתו לא תוסח והוא יתמקד ברכישה עד סופה מבלי ללכת לאיבוד בדרך.

גם אם הצ'ק אאוט הסופי דורש מספר שלבים, צרו סרגל התקדמות רספונסיבי לאורך הדרך המעניק חיווי על השלב בו נמצא הגולש וכמה שלבים נותרו לו לסיום – מה שמייצר תחושת שקיפות ואמינות של האתר.

5. רספונסיביות – צ'ק אאוט בסמארטפון

חישבו על עצמכם גולשים במכשיר הנייד ברכבת. יש לכם זמן פנוי ואתם שוקלים לרכוש פריט, למה לחכות עד שתגיעו למחשב? אתם מכניסים את הפריט לעגלת הקניות, ואז, רגע לפני הרכישה – הטופס לא מסודר, השורות קופצות, הכפתור לא עובד.

סביר להניח שתנטשו את העגלה ותעברו לאתר אחר, שמשרה ביטחון ברמת השימוש בו. הרספונסיביות במובייל היא קריטית בכל הנוגע לתהליך הרכישה והצ'ק אאוט ויש לבצע אופטימיזציה של האתר בגרסאות שונות.

חזקו את אמון הלקוח בכם באמצעות יצירת טופס רספונסיבי, נכון וללא סטיות או תקלות מעוררות חשד, כך שהוא לא יצטרך לחכות עד שיגיע למחשב בכדי לבצע רכישה.

 

6. ביטחון מעל לכל

אם לפני מספר שנים לא היה סיכוי שהסבתא או הדוד הטכנופוביים ירכשו מוצרים בחנות מקוונת, הרי שבשנת 2019 הפך הדבר לאפשרי ונגיש לכל. עם זאת הסכנות שברכישה אונליין אינן חלפו והמודעות לגניבת כרטיסי אשראי קיימת, לכן לא מעט גולשים מחליטים לוותר על רכישה באתרים שונים שלא מעניקים להם מספיק בטחון בעת הקנייה משום שאינם מעוניינים ליפול קורבן למזימות מרמה אלקטרוניות.

 

איזי קארד, חברת הסליקה המובילה בישראל,  היא one stop shop בתחום הסליקה וחיוב כרטיסי האשראי ומעניקה בטחון ושקט לבית העסק וללקוח הקצה כאחד. פתרון סליקת ה-Redirect של איזי קארד מאפשר התאמה מלאה לדרישות חברות האשראי ועמידה בתקן PCI, ופוטר את בעל האתר מדרישות האבטחה.

דף תשלום Redirect (רידיירקט) הוא למעשה דף סליקה חיצוני הנמצא בשרתים מאובטחים, ניתן ליישמו באמצעות הפנייה לדף סליקה חיצוני או באמצעות הטמעתו באתר שלכם. כל תהליך הרכישה והסליקה, מתבצע בשרתים המאובטחים וסיום תהליך הרכישה ואישור העסקה מתבצע באתר המקורי. נתוני האשראי נותרים מוצפנים לפי התקנים המחמירים ביותר – PCI Level 1. המערכת מוגנת ומנוטרת על בסיס יומי על ידי סריקות אבטחה.

אין ספק שחווית הרכישה פועלת על הרגש ועל תחושת הבטחון, כך שלצד עיצוב נוח, נכון ומקצועי המייצר אמינות ומהימנות חשוב להעניק לגולש גם את הגושפנקא לכך שאכן מדובר באתר בטוח וראוי – באמצעות התחברות לפתרון הסליקה והחיוב של איזי קארד תוכלו לדאוג לכך.  

[gravityform id="16" name="" title="false" description="false" ajax="false"]
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.